reklama

Desať rokov záhradník, dva roky bez fejkbuku.

Mám veľkú radosť, že Vám môžem oznámiť, že som tento týždeň oslávil dve veľké výročia a na obe som veľmi hrdý. A čo s tým môže mať nový film Ready Player One. ;)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vláda je mŕtva, nech žije vláda!...Tá mrcina...však aj tá zdochne. Toľko správy o tejto téme.

Najdôležitejšie udalosti sú: Pred desiatimi rokmi som zahájil v Londýne sezónu záhradníka a odvtedy som neskončil. Práve mi začína jedenásta. Ďakujem tým ktorí mi to umožnili, ďakujem sebe, že som sa odhodlal aj za cenu významnú, ďakujem osudu, že si ma vybral.

Pred dvomi rokmi ma vykopli z fejkbuku, ževraj kvôli dvom veľkým písmenám v jednom mene. Na začiatku som bol ako každý závislák veľmi pobúrený, ako si to predstavujú, ale našťastie som mal už skúsenosti so sebaovládaním sa, takže som sa rozhodol nepoddať sa a nechať sa odstrániť zo systému. Priatelia boli prekvapení a vyzerá to tak, že nie veľa z nich mi verilo, že by som sa nevrátil. Po určitom čase, zisťovali, že mi "musia" vysvetľovať čo sa deje v ich životoch, lebo nie som tam, kde to už zverejnili. Nakoniec sa rozhodli neoznamovať a postupne sa už ani neozývať. Niežeby som im to uľahčoval, ale kto chce, cestu si nájde. Je veľmi smutná výhovorka, že nemáme čas. Nemáme čas na spomenutie si na starých priateľov? hm, tak to máme blbé. Fejkbuk to nenapraví.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Akokoľvek, dobre je, že predvčerom som oslávil (nesrandujem) dva roky mimo sockárských sietí, a musím Vám povedať, že by ste tiež mali. Máte svoje myšlienky v hrsti a nerozfúkava Vám ich každú chvíľu ktosi iný.

Ja viem, Vy určite teraz tvrdíte, že sa nič také nedeje. V angličtine majú na to krásne príslovie:

" ´ve been there, done that."

Ak ste už oboznámení s tou 50-miliónov aférou a stále to s Vami nič nerobí, vedzte, že to je Váš problém. A v tomto prípade Váš je náš. 

Problém je VEĽKÝ!

Jediné kladné čo z toho môže vzísť, že ten Spielbergov nový film "REady Player One" je predtucha, čo by sa mohlo diať s fejkbukom ak sa by ho občania snažili zachrániť, ako ľudia slušné Slovensko. Uvidíme. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som šťastný, že som sa mohol dočítať iba z novín, aké rôzne pokusy na Vás za ostatné dva roky robili a Vy ste len hundrali, že Vám to spomaľuje užívateľský zážitok...hm.

O tomto by ste už minimálne týždeň mali vedieť.
O tomto by ste už minimálne týždeň mali vedieť. (zdroj: z blogu Filipa Struhárika)

Samo Marec mal pred dvomi rokmi mesačný záchvať fejkbukového pôstu a založil si na tom priam blogerskú slávu, aký bol odvážny a silný. Keď som sa ho potom pýtal, prečo sa vrátil? Lebo biznis. No veď práve to. Že na tom všetci chcete zbohatnúť a stať sa cez to slávni. No je tam toho, peniaze a obdiv, to už je len vízia. 

Zamýšľal som sa nad tým, či nerobím pre spoločnosť málo. Či by som nemal robiť viac. Predsalen, pár záhrad pre pár ľudí z celého sveta...potom som si uvedomil, že to je presne tá myľná cesta, ktorou nás učí škola, tlačí nás do nej spoločnosť, očakáva to od nás naša rodina, chceme to sami dosiahnuť. Ale to je práve tá chyba, lebo menej je viac. Keby sme všetci, každý jeden z nás urobili menej a poriadne, tak by sa naša skutočnosť vyvíjala tak ako by sa mala. Náš problém, omyl, je v tom, že chceme urobiť veľa, hlavne pre spoločnosť, ale hlavne cez spoločnosť najlepšie pre seba. A teda sa snažíme presadiť, získať vplyv, aby naše slovo bolo počuť, najlepšie až cez hranice. A výsledok je taký, že očakávame, že večeru nám navarí mikrovlnka a odvezie nás domov samojazdiace auto, v tom chudobnejšom prípade, aspoň nezrazí. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo je pre mňa ale úplne najzaujímavešie, je skutočnosť, že všetky tie významné udalosti sa akosi teraz začali diať zároveň. Akoby sa Matička Zem rozhodla, že nadišiel čas, alebo čosi také. Keď sa pozriete na našu "zdecimovanú" krajinku po hroznom politickom zápase, tak opäť musím tvrdiť, že si žijeme ako v bavlnke, oproti tomu čo sa aj práve teraz deje na veľkých územiach tohto sveta. Mám pocit, že to všetko je z toho istého zdroja a dokonca si myslím, že to ani nie je tak našim zapríčinením, ako skôr, že sme svedkovia toho všetkého. Každý na svojom poli, každý vlastným spôsobom.

Nesnažme sa zmeniť svet, lebo ten zmení nás. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Vstup do sveta divov
Vstup do sveta divov (zdroj: google earth)

Tak ja len toľko. Chcelo to byť niečo významné, niečo ako Manifest za Ducha, ale necháme to takto a budem Vám veriť, že si z toho vyberiete to, čo Vám má pomôcť zachrániť nás všetkých.

Modlime sa za ľudí na tomto krásnom svete, ktorí trpia nepriazňou miesta a času, kde sa nachádzajú, nech je ich duša vyslobodená, aby nám pomohla vyslobodiť našu. 

Amen

Tomas Bily

Tomas Bily

Bloger 
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  20x

záhradník snažiaci stať sa učiteľom, učiteľ snažiaci sa záhradníčiť. Zoznam autorových rubrík:  Medicína inakStretnutiaEtika

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu